دیدبان
چارلز کارسون: آپارتاید در مقایسه با وحشی‌گری‌ها اسرائیل، شرافت‌مندانه است

بازنشر ۲۲هزار جنایات اسرائیل در سال ۲۰۱۳ توسط یک کشیش انگلیسی/رسانه‌های غربی در سکوت

بازنشر ۲۲هزار جنایات اسرائیل در سال ۲۰۱۳ توسط یک کشیش انگلیسی/رسانه‌های غربی در سکوت

دیدبانوقتی از گروه‌های دینی رادیکال در رویارویی اسرائیل و فلسطین سخن به میان می‌‏آید، بی‌درنگ ذهن همه به سمت گروه‌های دینی ذیل اسلام و یهودیت کشیده می‌شود و هیچ‌گاه از گروه‌های رادیکال و افراطی مسیحی که نقش فعال و تعیین‌کننده‌ای در رویارویی اشغالگران قدس و فلسطینیان دارند، نامی برده نمی‌شود.

شاید باور این مطلب برای هر شنونده‌ای دشوار باشد که وجه دینی و مابعدالطبیعی راهبرد‌های نظامی آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه در آموزه‌های تورات (البته با قرائتی خاص از آن) ریشه دارد و این عقاید، بازگشت دوم مسیح(ع) از منظر مسیحیان بنیادگرا و ظهور او از نظر یهودیان صهیونیست را وابسته به شرایط خاصی می‌داند که از جمله مهم‌ترین آنها استقرار یهودیان در سرزمین‌های اشغالی و بنای معبد بزرگ یهود به‏ جای دو مسجد اسلامی الاقصی و قبة صخره در بیت‌المقدس است.
تلفیق این دو جریان، مولود نامبارکی به نام مسیحیت صهیونیستی یا صهیونیسم مسیحی (اوانجلیسم) را درپی داشته و این جریان نقش بسیار مهمی در تحولات سیاسی و تغییرات ژئوپولیتیکی منطقه و حتی جهان داشته که از جمله آنها پیدایش کشور نامشروع اسرائیل است. امروز دیگر نقش بارز مسیحیت صهیونیستی در کنترل سیاست خارجی آمریکا بر همگان آشکار شده است. تحول باور مسیحی ـ یهودی و تبدیل آن به صهیونیسم مسیحی به ‏عنوان ایدئولوژی پروتستان‌های قرون میانه، توسط پیوریتن‌ها صورت گرفت و امروز بنا به تصریح نوام چامسکی، دشمن مشترک اوانجلیک‌ها و یهودیان که دوستی نزدیک با یکدیگر دارند، مسلمانان هستند.
صهیونیسم مسیحی گرچه برای بسیاری از مسلمانان ناشناخته است، اما در دنیای غرب با وجود سایه سنگین تبلیغات رسانه‌ای در توجیه آن، مخالفان بسیار پروپا قرصی بخصوص در میان اقشار فرهیخته دارد. استفان سایزر (Stephen Sizer) نویسنده، مبلغ مسیحیت و از پیشوایان روحانی انگلیکان انگلستان از جمله این افراد است. سایزر در سال 1953 در شهر لوستافت انگلستان متولد شد. پدرش نجار بود. او در دانشگاه ساسکس، در رشته جغرافیا ( آفریقا و آسیا) تحصیل کرد و در همان دوران دانشجویی، مطالعات گسترده‌ای در حوزه مسیحیت انجام داد. وی تحصیلات خود را در آکسفورد، در رشته الهیات ادامه داد و در سال 2003 موفق به اخذ دکترا از دانشکده الهیات اوک هیل و دانشگاه دولتی میدل‌سکس شد.
سایزر یک محافظه‌کار پروتستان بوده و بیانیه بیت‌المقدس را که توسط کنفرانس آینده انجیل‌گرایان جهان تهیه شده بود، امضا کرده و به عضویت گروه انجیل‌گرایان معترف درآمد.  در سال 2004 عنوان پایان‌نامه دکترای خود را با عنوان «صهیونیسم مسیحی: راهی به آرماگدون» به رشته تحریر درآورد که بعدها کتاب شد. از نظر او، صهیونیسم مسیحی، با ایدئولوژی سیاسی نومحافظه‌کاران درهم آمیخته، و از این طریق مسیحیان را به گمراهی کشانده است. سایزر معتقد است که صهیونیسم مسیحی، پایه و اساس دینی و تاریخی ندارد، و به حاشیه راندن و نادیده گرفتن مسیحیان فلسطین، امری غیر اخلاقی است و با اعتقاد و ایمان دینی در تضاد است.
سایزر در«صهیونیسم مسیحی: راهی به آرماگدون» خود این باور صهیونیست‌ها که خداوند حامیان دولت سکولار اسرائیل را مقدس می‌دارد، را پوچ و غیرمعتبر خوانده و به سخره می‌گیرد. استدلالات معقول و منطقی وی در این اثر به شدت خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت و آنها را به واکنش واداشت. خیل عظیمی از اندیشمندان دنیای غرب این اثر وی را ستودند که از جمله آنها می‌توان به پیروان فدرالیسم پروتستان (کالونیسم) از جمله آر سی لوکاس، و پائول کوپان و ... اشاره کرد که نوشته‌های سایزر را مورد تقدیر قرار داده‌اند. از افراد مهمی که اندیشه‌های سایزر را در تبیین و معرفی صهیونیسم مسیحی تحسین کرده، جان استوت است که مقاله «جای اسرائیل» او در کتاب «سربازان مسیحی صهیونیست» سایزر آمده است.
رهبران دینی صهیونیسم مسیحی تبلیغات گسترده‌ای درباره آرماگدون و جنگ آخرالزمان انجام داده‌اند و همین آموزه دستاویز مهمی برای اشغال فلسطین قرار گرفته است. مطابق اعتقادات صهیونیست‌های مسیحی در این جنگ غیر از معتقدان به اراده مسیح، تمامی مردم جهان، چه مسیحی و چه غیر مسیحی، به دست دجال کشته خواهند شد. به موازات تصرفات صهیونیست‌های یهودی در سرزمین‌های اشغالی از تصرف بخش شرقی بیت‌المقدس (1967) تاکنون، صهیونیست‌های مسیحی و یهودی مقیم فلسطین اشغالی و آمریکا نقشه معبد بزرگ را چاپ کردند و اعلام کردند و گفتند که آماده‌اند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن معبد بزرگ را در جای مسجداقصی و مسجد صخره احداث کنند.
چارلز کارسون: آپارتاید در مقایسه با وحشی‌گری‌ها اسرائیل، شرافت‌مندانه است
رهبران صهیونیسم مسیحی و یهودی برآنند که مطابق تفسیر مکاشفه یوحنا در انجیل، صهیونیسم رسالت الهی دارد و برای تأسیس دولت اسرائیل بزرگ حق دارد علاوه بر سلب مالکیت فلسطینیان، حتی نسل‌کشی فلسطینیان و اعراب را انجام دهد. این تروریسم مقدس و مبلغان جنگجوی انجیل مکتب صهیونیسم مسیحی در کشورهای پروتستان مخصوصاً در ایالات متحده آمریکا و انگلیس توسط مبلغان اوانجلیست در سطح گسترده ترویج می‌شود.
اوانجلیست‌ها با تحریف کلمات انجیل مسیحی با استناد به فقراتی از کتاب مقدس معتقدند خداوند این سرزمین را به یهودیان بخشیده و فلسطینیان هیچ حقی در سرزمین موعود ندارند. سایزر در اثر خود اندیشه مسیحیان صهیونیست را به طور جدی زیر سؤال برده است؛ این‌که گروهی از سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس - چه خوب و چه بد - و جنایات بزرگترین نماد آپارتاید چند قرن اخیر حمایت می‌کنند و مخالف هرگونه راه حل صلح‌طلبانه‌ای هستند که ممکن است منجر به استقلال فلسطین شود. به اذعان خود غربی‌ها ظلم‌ها و نسل‌کشی‌های اسرائیل در تاریخ معاصر نمونه ندارد و به قول چارلز کارلسون، فعال ضدصهیونیست در آمریکا آپارتاید در مقایسه با وحشی‌گری‌های اسرائیل بسیار ملایم و شرافت‌مندانه است.
برای روشن شدن این موضوع تنها نگاهی گذرا به نقض قوانین بین‌الملل از سوی رژیم غاصب قدس در سال میلادی گذشته (2013) برای روشن شدن حقیقت کفایت می‌کند. در سال 2013، فلسطین اشغالی و شهروندان آن، که در معرض حملات و تجاوزات وحشیانه اسرائیل اشغالگر بوده‌اند، شاهد بیش از 20هزار  نقض قوانین بین‌الملل بوده‌اند. این تجاوزات شامل حملات رهبران و مهاجرین اسرائیلی، تخریب خانه‌ها، بازداشت‌های مستبدانه و ساخت شهرک‌های غیرقانونی پی‌درپی است. از زمان از سرگیری مذاکرات در پایان جولای 2013، اسرائیل در حدود 6200 واحد مسکونی جدید در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ساخته است این واحدهای مسکونی بر روزی زمین‌هایی ساخته می‌شود که پیش از این خانه فلسطینیان بوده و توسط این رژیم تخریب شده است.
جدول زیر گوشه‌هایی از نقض قوانین بین الملل، توسط رژیم اشغالگر قدس در سال 2013، به همراه تمرکز ویژه‌ای بر تخلفاتی که از آغاز مذاکرات صورت پذیرفته، آمده است؛ مذاکراتی که قرار بود به صلحی پایدار و منصفانه در این منطقه ختم شود. این آمار این روزها از سوی استفان سایزر به صورت فراگیر در حال بازنشر است و اعتراض جمع زیادی از فعالان صلح و مخالفان رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است. اتفاقی که طبق معمول همیشه با سکوت رسانه‌های غربی و پروژه سانسور مواجه شده است.

 

منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن